Om foreningen

Frivillighuset er en forening, hvis formål er at fremme, styrke og støtte en frivillig social og sundhedsmæssig indsats i Varde Kommune. Frivillighuset er paraplyorganisation for 115 foreninger, der er tilknyttet huset. Herudover har huset en række tilbud og netværksgrupper med omkring 150 frivillige.

Frivillighuset Varde er medlem af den landsdækkende organisation for Frivilligcentre og Selvhjælp i Danmark, FriSe

Vores mål er at udvikle, inspirere og synliggøre den frivillige sociale indsats i Varde Kommune. Vi hjælper med foreningsservice, synliggørelse, frivilligformidling, konsulentbistand til foreninger og nye sociale initiativer, samarbejde og netværksdannelse, og vi fungerer som videnscenter for den frivillige sociale indsats i Varde Kommune.

Frivillighuset modtager en grundfinansiering fra Socialministeriet, som skal suppleres med min. samme beløb fra Varde Kommune. Økonomien skal sikre driften af huset.

Udover grundfinansiering søges der løbende fonde og puljer til de mange forskellige tilbud i huset.

Frivillighuset Varde er en non-profit organisation, der er partipolitisk neutral og fri af religiøse interesser.

• Formand: Poul Rosendahl

• Næstformand: Kent Ager, lokalpolitiker (A)

• Medlem: Poul Jacobsen

• Medlem: Goranka Sohnemann

• Medlem: Jette Lund, Aflastningstjenesten

• Medlem: Malene Lunde Larsen, Klub Sinus

• Medlem: Anna Dobroshtan, Ukraine Indsatsen

Suppleanter

• Anja Schmidt Hallum Hansen, Autismeforeningen

Frivillighuset har 2 deltidsansatte:

Maibritt Bertelsen
Selvhjælpskoordinator

• Projektledelse

• Opstart af selvhjælps- og netværksgrupper

• Visiterende samtaler med potentielle deltagere i selvhjælpsgrupper og med borgere, som ønsker ene-samtaler

Projektkoordinator for: Skoletanter og -onkler, Børns Voksenvenner og Bisidderne.

Projektleder og koordinator for projekt “Rådgivning og vejledning til voksne med senfølger efter seksuelle overgreb i barndommen”

Gitte Kiib Thomsen
Centerleder

• Daglig ledelse

• Personale- og driftsansvarlig

• Projektansvarlig, herunder ansøgninger, udvikling af projekter og styringsværktøjer, samt udarbejdelse af rapporter

• Foreningskonsulent

Projektleder for: Klub Sinus og Frivillig Fredag

Projektleder og koordinator vedr. den frivillige Ukraine indsats.

Bogholder: Factum Regnskabskonsulenter, Varde

Revisionsfirma: BDO Esbjerg